-آخرين مراسم عبادي حج پيامبر اسلام را به طور مشروح بيان كنيد؟(0)
-آيا آدم ( ع ) و حوا را خداوند باهم آفريد ازدواج آنها چگونه بود؟(0)
-دين حضرت آدم ( ع ) و حوا ( ع ) چه بود؟(0)
-اينكه گفته مي شود ايمه قبل از حضرت آدم خلق شده اند درست است ؟(0)
-چرا از فرزندان حضرت آدم ( ع ) تنها از هابيل و قابيل در قرآن كريم نام برده شده است ؟(0)
-آيا اگر آدم و حوا از آن شجره ممنوعه نمي خوردند، همواره در بهشت مي ماندند؟
(0)
-چرا در قرآن كريم، خداوند به حضرت آدم و حوا مي گويد به درخت ممنوعه نزديك نشوند؟ آيا تعبير نزديك نشدن حكمتي دارد؟
(0)
-در برخي از احاديث آمده است كه حوا، حضرت آدم((عليه السلام)) را وسوسه كرد تا آدم و حوا به درخت ممنوعه نزديك شدند; در حالي كه در آيات قران آمده كه شيطان آن دو را وسوسه كرد; آيا اين دو مطلب با يكديگر منافات دارد؟
(0)
-درختي كه شيطان آدم را به خوردن آن واداشت، چه درختي بود؟
(0)
-چرا آدم و حوا از خوردن ميوه درخت مخصوص نهي شدند به عبارت ديگر علّت ممانعت چه بود؟
(0)
-آخرين مراسم عبادي حج پيامبر اسلام را به طور مشروح بيان كنيد؟(0)
-آيا آدم ( ع ) و حوا را خداوند باهم آفريد ازدواج آنها چگونه بود؟(0)
-دين حضرت آدم ( ع ) و حوا ( ع ) چه بود؟(0)
-اينكه گفته مي شود ايمه قبل از حضرت آدم خلق شده اند درست است ؟(0)
-چرا از فرزندان حضرت آدم ( ع ) تنها از هابيل و قابيل در قرآن كريم نام برده شده است ؟(0)
-آيا اگر آدم و حوا از آن شجره ممنوعه نمي خوردند، همواره در بهشت مي ماندند؟
(0)
-چرا در قرآن كريم، خداوند به حضرت آدم و حوا مي گويد به درخت ممنوعه نزديك نشوند؟ آيا تعبير نزديك نشدن حكمتي دارد؟
(0)
-در برخي از احاديث آمده است كه حوا، حضرت آدم((عليه السلام)) را وسوسه كرد تا آدم و حوا به درخت ممنوعه نزديك شدند; در حالي كه در آيات قران آمده كه شيطان آن دو را وسوسه كرد; آيا اين دو مطلب با يكديگر منافات دارد؟
(0)
-درختي كه شيطان آدم را به خوردن آن واداشت، چه درختي بود؟
(0)
-چرا آدم و حوا از خوردن ميوه درخت مخصوص نهي شدند به عبارت ديگر علّت ممانعت چه بود؟
(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:40544 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:27

2- چرا خداوند پيامبران را از سوي انسانها « آدم و انسان » ارسال كرده است ؟
پاسخ سوال دوم : در پاسخ به اين سوال شما به آياتي از قرآن كريم كه در اين رابطه است مي پردازيم . خداوند مي فرمايد : تنها چيزي كه مانع شد مردم بعد از آمدن هدايت ايمان بياورند اين بود كه مي گفتند : آيا خدا انساني را به عنوان پيامبر بر انگيخته بگو( حتي ) اگر در روي زمين فرشتگاني ( زندگي مي كردند و ) با آرامش گام بر مي داشتند ما ازآسمان فرشته اي را به عنوان رسول و پيامبر براي آنها مي فرستاديم ( چرا كه رهبر هر گروهي بايد از جنس خود آنان باشد ) ( 1)
يعني : همواره رهبر بايد از جنس پيروان خود باشد انسان براي انسانها و فرشته براي فرشتگان . دليل اين همگوني رهبر و پيروان نيز روشن است , زيرا از يك سو مهمترين بخش تبليغي يك رهبر بخش تبليغ عملي است . همان الگو بودن و اسوه بودن , و اين تنها در صورتي ممكن است كه داراي همان غرايز و احساسات , و همان ساختمان جسمي و روحي باشد , و گرنه پاكي فرشته اي كه نه شهوت جنسي دارد و نه نياز به مسكن و غذا نه ساير غرايز انساني در آن موجود است , هيچگاه نمي تواند سر مشقي براي انسانها باشد بلكه مردم ميگوند ا و از دل ما خبر ندارد , نمي داند چه طوفانهايي بر اثر شهوت و غضب در روح ما جريان دارد او تنها براي دل خودش سخني مي گويد , او اگر احساسات ما را داشت مثل ما بود يا بدتر اعتباري به حرفهاي او نيست اما هنگامي كه رهبر ي چون علي « عليه السلام » بگويد : من هم نفسي همچون شما دارم اما به وسيله تقوا آنرا مهار مي كنم تا در روز قيامت در امن و امان باشم ( 2) يا پيامبر اكرم« صلي الله عليه و اله » : هيچيك از شما نيست مگر آنكه در باطن خود شيطاني دارد عرض كردند؛ يا رسول الله آيا براي شما هم شيطاني است ؟ فرمود بلي , براي من هم , جز آنكه خداوند مرا ياري كرد . و شيطانم تسليم من شده است. به غير از نيكي و خير از من خواهش نمي كند ( 3) در چنين حالتي است كه اينان مي تواند الگو و اسوه باشند .از سوي ديگر رهبر بايد همه دردها , نيازها و خواسته هاي پيروان خود را به خوبي درك كند تا براي درمان و پاسخگويي به آن آماده باشد و مشمول گفته شاعر : آگه نشي از حال من مشكل همين است . نگردد .
مخصوصا به همين دليل پيامبران ازميان توده هاي مردم بر خواسته اند و غالبا دورانهائي از سخترين نوع زندگي را تحمل كرده اند , تا همه تلخيها ي زندگي را بچشند و حقايق دردناك را لمس كنند و خود را براي درمان آنها آماده و مهيا سازند .(4)
منابع :
1- قرآن كريم , سوره مباركه اسراء, آيات 93-95
2- نهج البلاغه , نامه 45 و تفسير نمونه , زير نظر ناصر مكارم شيرازي , ج 12 ,ص 291
3- مهجه البيضاء , ج 5 , ص 49 و جوان از نظر عقل و احساسات , آقاي فلسفي .
4- تفسير نمونه , زير نظر استاد محقق , ناصر مكارم شيرازي , ص 291-292 .

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.